sobota, 19 października 2013

Czasy Bohaterów to czasy przeszłe. Czyżby? Wprowadzenie na temat Bohaterów League of Legends.

Bohaterowie League of Legends.

Wprowadzenie:

Lista bohaterów dostępnych w grze jest długa, każdy jest inny, unikalny i niepowtarzalny. Każdy bohater ma swoją własną historie, wiele z nich się przeplata, w grze istnieją również powiązania rodzinne oraz niektórzy są zaprojektowani tak, że ich historie czynią ich naturalnymi wrogami.
Miniatury wszystkich bohaterów w grze.

Typy bohaterów:

Postacie są podzielone na typy w zależności od tego jaką funkcje pełnią. Oczywiście funkcja bohatera zależy też pośrednio od przedmiotów, umiejętności i run jakie wybierzemy, ale podstawowo dzieli się ich na:
  • Strzelec (AD Carry; w skrócie ADC) - to bohater atakujący na odległość normalnymi atakami lub umiejętnościami. Skupia się na zabiciu najważniejszych jednostek przeciwnika. Jest budowany pod AD (Attack Damage).
  • Mag - bohater używający umiejętności do zabijania. Jego siła zależy od AP (Ability Power). Zadaje duże obrażenia (często obszarowo), lecz nie ma zbyt dużo punktów życia oraz pancerza i odporności magicznej, więc łatwo go zabić.
  • Obrońca (TANK) - bohater z dużą ilością HP (Health Points), pancerza, odporności na magię. Jest wytrzymały i częściowo odporny na obrażenia. Jego rolą jest obrona drużyny i przejmowanie obrażeń wroga.
  • Bohater wspierający (SUPPORT) - to bohater wspomagający drużynę. Bohater tego typu może leczyć, odnawiać manę, osłaniać, zwiększać pancerz lub odporność na magię oraz dawać tarczę. Postać ta buduje przedmioty wspierające np. aury. Najczęściej jego głównym zadaniem jest utrzymanie ADC oraz maga przy życiu. Jego zadaniem jest również 'wardowanie' mapy.
  • Jungler - postać nie walcząca od początku na linii. Bohater ten walczy w dżungli z neutralnymi potworami. Wspiera inne linie dokonując zasadzek (tzw. ganków) pomagając tym samym w zabiciu przeciwnika na danej linii. Ponadto, nie używa on zazwyczaj takich umiejętności jak Podpalenie (Ignite) czy Zmęczenie (Exhaust); zamiast tego bierze on Porażenie (Smite), które odpowiada za zadawanie obrażeń potworom. Często jego głównym zadaniem jest inicjowanie zabicia Smoka czy Barona Nashora.
Jest to standardowy podział, istnieje jeszcze kilka typów, jednak tym zajmiemy się kiedy indziej.



Budowanie Bohaterów:

W budowaniu bohatera najważniejszym jest wiedzieć jakie posiada on umiejętności, przeliczniki i jakim typem bohatera jest. Oczywiście czasami jest tak, że bohater jest uniwersalny i może być budowany hybrydowo. Wtedy to zależy od tego jak wolimy grać/jaka budowa jest bardziej przydatna dla drużyny.



Zakup Bohaterów:

Zakupu postaci dokonujemy w sklepie przed grą. Ich ceny są różne (450IP, 1350IP, 3150IP, 4800IP, 6300IP oraz 7300IP [pierwszy tydzień po wydaniu bohatera]). Nie oznacza to jednak, że droższy bohater jest lepszym bohaterem; cena jest również zależna od tego jak 'stary' jest bohater. RIOT często po dłuższym czasie obniża ceny bohaterów, np. Garen przy wyjściu kosztował 3150 IP, jednak po ok. 2 latach jego cena spadła do 1350 IP, a później do 450IP. Oczywiście na początku nie zostajemy z pustą pulą bohaterów. Co tydzień we wtorek losowanych jest kilku darmowych bohaterów, którymi możemy grać i uczyć się umiejętności różnych bohaterów, różnych kombinacji.
"Who let the dogs out?
Who, who, who, who, who?"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz