Gdyby nie brak krzyżyka byłaby to mapa skarbów.
Summoner's Rift to podstawowa mapa w grze, na niej
rozgrywane jest najwięcej rozgrywek
i jest ulubioną mapą graczy, więc zaznajomienie się z nią to
konieczność. Na tej mapie prawdopodobnie rozegracie najwięcej
meczy, to tutaj będą się ważyły losy waszych bohaterów. Na
Summoner's Rift rozgrywane są również turnieje krajowe oraz
międzynarodowe. Pomimo tego, iż rozgrywanych jest na niej najwięcej
meczy, to nie jest ona najbardziej rozbudowaną i zaawansowaną mapą
dostępną w grze.
Omówienie linii:
| |
Zaznaczone linie: Top, Middle, Bot
|
|
- linia czarna - Top Lane jest to linia, na którą najczęściej wybiera się wytrzymałych bohaterów, którzy są w stanie sami utrzymać linię i bronić wieży. Jest to odpowiedzialna funkcja i polega na tym, by nie dopuścić do zniszczenia wież i zbytniego rozwinięcia się przeciwnika na linii.
- linia czerwona – Middle Lane to linia, na którą wybiera się najczęściej bohaterów magicznych lub antymagicznych. Jest to najkrótsza i najłatwiejsza do zdobycia linia, dlatego jest należy jej szczególnie bronić i pomagać bohaterom na tej niej.
- linia zielona - Bot Lane to linia podobna do Topa jednak na
linię tą wybiera się głównie ADC i Supporta. Polega na
'farmieniu' złota przez ADC i zdobyciu maksymalnej przewagi, by
zdominować w późniejszej części rozgrywki.
Jungle:
To obszar pomiędzy liniami, gdzie znajdują się neutralne stwory. Do jungli wybiera się bohaterów, którzy są w stanie samodzielnie wytrzymać ataki neutralnych potworów i najczęściej mają zdolność ofensywnego doskoku do przeciwnika, aby dobrze wykonywać ataki z zaskoczenia na linie. Ganki (atak z zaskoczenia) oraz zabicie smoka to podstawowe zadanie junglera. Mają one na celu wspomaganie linii i bohaterów na nich grających. Często po udanym ganku jungler pomaga 'przepchnąć' linię, aby zniszczyć wieżę drużyny przeciwnej. Do dodatkowych zadań junglera należy wardowanie swojej i przeciwnej części jungli (w tym smoka i Barona) oraz – w miarę możliwości – zabijanie potworów w przeciwnej części jungli.
|
Zaznaczone obozy neutralnych potworów
|
W jungli znajdują się obozy neutralnych potworów, które są podstawowym źródłem doświadczenia i złota dla junglera, dodatkowo, niektóre z nich po zabiciu dają dodatkowe bonusy:
- niebieskie punkty - to obóz dużego golema, który po zabiciu daje nam bonus do regeneracji punktów many oraz do obniżenia czasu oczekiwania na odnowienie umiejętności (w skrócie CD - cooldown). Zabija się go zazwyczaj w pierwszej kolejności.
- czerwone punkty - to obóz dużego jaszczura, którego zabicie daje nam bonus w postaci dodatkowych nieunikalnych obrażeń periodycznych (obrażeń zadawanych w czasie) oraz spowolnienia prędkości ruchu trafionego wroga.
- fioletowe punkty - to obóz duchów, które po zabiciu 'przywódcy' leczą nas i odnawiają punkty many. Uleczenie to jest tym większe, im więcej życia i many nam brakowało.
- zielone punkty - to obóz wilków, które podobnie jak obóz duchów leczą nas, gdy zabijemy ich 'przywódcę'. Wilki mogą zadawać obrażenia krytyczne.
- szare punkty - to obóz golemów. Potwory te po zabiciu leczą jak pozostałe zwykłe obozy, jednak na wczesnych poziomach junglera są niemałym wyzwaniem, ponieważ są bardzo wytrzymałe.
- czarny punkt - to obóz Barona Nashora - najsilniejszego neutralnego potwora, którego bardzo trudno zabić. Często do zabicia Barona potrzebna jest cała drużyna, jednak wysiłek się opłaca, ponieważ po jego śmierci cała drużyna, która zadała ostateczne uderzenie, otrzymuje wysoki bonus do obrażeń każdego typu oraz do regeneracji punktów życia. Ponadto Baron jest miejscem urządzania częstych zasadzek na przeciwników.
- biały punkt - to obóz smoka, który w początkowych fazach
gry jest trudny do zabicia, a po zabiciu daje bonus w postaci złota
i doświadczenia dla całej drużyny.
Baza:
Na mapie znajdują się dwie bazy, po jednej na drużynę. Bazę
bronią linie i wieże, które się na nich znajdują. Zniszczenie
bazy to główny cel gry, aby wygrać należy zniszczyć Nexus
przeciwnika, czyli główny punkt bazy. Przed Nexusem stoją
inhibitory, których zniszczenie jest konieczne aby zadać obrażenia
Nexusowi oraz przywołać super stwory na daną linię, na której
znajdował się zniszczony inhibitor. Ponadto zniszczenie inhibitora
oznacza wzmocnienie wszystkich stworów w drużynie, która
zniszczyła inhibitor. Za zniszczenie wszystkich inhibitorów
przeciwnika jest dodatkowy bonus – 2 super stwory na linię. Jednak
bazę nie tak łatwo zdobyć. Aby to zrobić potrzeba zniszczyć
wszystkie wieże oraz inhibitor na danej linii, a następnie dwie
wieże broniące Nexus. Zadania tego nie ułatwia fakt, że w pobliżu
Nexusa znajduje się punkt odrodzenia przeciwników. Do wygranej
potrzebna jest więc praca zespołowa.
Zaznaczone budynki
Układ mapy jest prosty, a budynki są w takiej samej
ilości w obu drużynach, jednak nie zawsze są one w takiej samej
odległości. Na rysunku starałem się dokładnie zaznaczyć pozycję
wież i jak widać jest ona różna.
Na mapie:
-
czarne punkty - to wieże broniące
linii.
-
niebieskie
punkty - to inhibitory broniące bazy i wstrzymujące produkcje
super stworów przeciwnika na daną linię.
-
czerwone
punkty - to Nexusy drużyn, czyli główny obiekt mapy, cel każdej
z drużyn.
- zielone punkty - to miejsca
odrodzenia bohaterów (Spawning Pool), chronione przez super wieże,
która zabija praktycznie od razu wrogów, którzy wejdą na miejsce
odrodzenia. Znajduje się tam również sklep, w którym zakupujemy
przedmioty, aby wzmocnić naszego bohatera.
Diana to księżyc, który
oświetla noc tylko po to aby jej wrogowie widzieli kto ich
zabił.
|
Zaznaczone budynki
|
czarne punkty - to wieże broniące
linii.
niebieskie
punkty - to inhibitory broniące bazy i wstrzymujące produkcje
super stworów przeciwnika na daną linię.
czerwone
punkty - to Nexusy drużyn, czyli główny obiekt mapy, cel każdej
z drużyn.
| |||||
Diana to księżyc, który
oświetla noc tylko po to aby jej wrogowie widzieli kto ich
zabił.
|
|
|
|
|
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz